ZMIANY SPOŁECZNE

Problem ten zawsze będzie towarzyszyć pedagogom żyjącym w krajach, gdzie wiedza i instytucje nieustannie rozwijają się i zmie­niają. Coraz trudniej nadążać za rozwojem na dowolnym polu, a odpowiedź na pytanie, jak najlepiej przygotować młodzież do życia w nadchodzącym świecie, niewątpliwie innym od znanego jej, wciąż się wymyka, zwłaszcza że nikt nie potrafi z pewnością przewidzieć zmian, które przyniesie przyszłość.Zmianom społecznym towarzyszą zmiany rozwojowe w okresie dzieciń­stwa i młodości. Młodzi dojrzewają wcześniej niż niegdyś, każda generacja staje wobec innych problemów i priorytetów. Jakiś czas temu amerykański socjolog James Coleman (1972) podniósł tę kwestię w artykule Dzieci wyra­stają ze szkół. Dowodzi w nim, że szkoły zawiodły swoich uczniów, ponieważ przyjęły nietrafne cele i niewłaściwe programy. Szkoły powstawały w okresie historycznym, gdy społeczeństwa były, jak powiada Coleman, „ubogie w in­formacje i bogate w działania”.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj u mnie! Tego bloga prowadzę od dawna, jest to moja wielka pasja. Strona dotyczy szerokiej tematyki związanej z mediami i reklamą. Jeśli podobają Ci się moje wpisy to zapraszam do aktywnego udziału w komentarzach.
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.