ZAKOŃCZENIE I OMÓWIENIE DYSKUSJI

Jak każdą lekcję, dyskusję należy doprowadzić do właściwego zakoń­czenia. Robić to można na wiele sposobów. Jednym z nich będzie pod­sumowanie w kilku zdaniach tego, co zostało powiedziane, powiązanie roz­maitych koncepcji lub odniesienie ich do ogólniejszego tematu. Można tez pokrótce powtórzyć wiadomości zdobyte dzięki dyskusji albo w dyskusji wykorzystane. Niekiedy o podsumowanie dyskusji nauczyciel prosi uczniów, stawiając pytanie: „Co jest najważniejsze z tego, czego nauczyliście się pod­czas dzisiejszej dyskusji?” albo: „Co z tego, co zostało dziś powiedziane, jest najbardziej godne przemyślenia?”Czasem dyskusję trzeba omówić. Omawianie w tym przypadku znaczy przyjrzenie się nie tyle treści, ile przebiegowi dyskusji. Aby omówienie po­wiodło się, uczniowie powinni umieć odróżniać je od samej dyskusji. Nau­czyciel stawia pytania w rodzaju: „Jak waszym zdaniem przebiegła nasza dyskusja?” „Czy każdy miał okazję zabrać głos?” „Czy słuchaliśmy siebie nawzajem?” „Czy zdarzyło się nam utknąć w martwym punkcie? Jeśli tak, to dlaczego?” „Co zrobić, żeby nasza następna dyskusja bardziej pobudzała do udziału i do myślenia?”

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj u mnie! Tego bloga prowadzę od dawna, jest to moja wielka pasja. Strona dotyczy szerokiej tematyki związanej z mediami i reklamą. Jeśli podobają Ci się moje wpisy to zapraszam do aktywnego udziału w komentarzach.
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.