ZACHĘCENIE UCZNIÓW

Zachęcić uczniów do aktywnego zaangażowania się w lekcję. Ba­dania, doświadczenia nauczycieli i zdrowy rozsądek wskazują, że aby uczeń czegoś rzeczywiście się nauczył, musi sam czuć się odpowiedzialny za naukę nie polegać tylko na nauczycielu. Dzięki dyskusji staje się to możliwe, a uczeń ma sposobność, by rozmawiać o swoich pomysłach i obracać nimi, w dodatku zyskuje motyw, żeby uczestniczyć w dyskursie także poza ściana­mi klasy.Umożliwić uczniom opanowanie istotnych umiejętności komuni­kacyjnych i procesów poznawczych. Ponieważ dyskusje toczą się publicz­nie, pozwalają nauczycielowi dowiedzieć się, co myślą uczniowie i jak radzą sobie z koncepcjami i wiadomościami, których ich nauczano. Dyskusje kształ­tują więc sytuację pod względem społecznym tak, że nauczyciel jest w stanie pomóc uczniom analizować ich własne procesy myślowe, a także nauczyć ich potrzebnych umiejętności komunikacyjnych, takich jak jasne wypowiadanie się, wysłuchiwanie innych, odpowiadanie innym we właściwy sposób, a na­wet stawiania poprawnych pytań.

Witaj u mnie! Tego bloga prowadzę od dawna, jest to moja wielka pasja. Strona dotyczy szerokiej tematyki związanej z mediami i reklamą. Jeśli podobają Ci się moje wpisy to zapraszam do aktywnego udziału w komentarzach.
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.