WYJAŚNIENIE STANOWISK

Często nauczyciele wywołują i prowadzą dyskusję po to, żeby umożliwić uczniom podzielenie się doświadczeniami i na tej podstawie doprowadzić do ukształtowania się w ich umysłach wspólnej wiedzy, albo po to, by do­prowadzić do skonfrontowania stanowisk. Młodsi uczniowie mogą opowie­dzieć, czego dowiedzieli się podczas wycieczki do ZOO lub gospodarstwa rolnego. Starsi — czego nauczyli się z przeprowadzonego eksperymentu lub przeczytanej powieści. Bieżące wydarzenia, takie jak: przełom w negocjacjach rozbrojeniowych, uchwalenie nowej ustawy aborcyjnej, klęska żywiołowa, mogą także stać się przedmiotem dyskusji, podczas której będzie można rozpatrzeć rozmaite punkty widzenia. Inaczej niż w przypadku pogadanki,kiedy nauczyciel prosi o przypomnienie określonych wiadomości, lub lekcji poszukującej, kiedy uczniowie mają skupić się na rozumowaniu — celem dyskusji tego rodzaju jest pomóc uczniom uformować i wyrazić niezależne sądy i opinie.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj u mnie! Tego bloga prowadzę od dawna, jest to moja wielka pasja. Strona dotyczy szerokiej tematyki związanej z mediami i reklamą. Jeśli podobają Ci się moje wpisy to zapraszam do aktywnego udziału w komentarzach.
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.