WYBRNIĘCIE Z DYLEMATU

Żeby wybrnąć z takiego dylematu, doświadczeni nauczyciele uciekają się do dwóch sposobów. Jeden polega na przyznawaniu dodatkowych punktów uczniom zawsze przygotowanym do dyskusji i wnoszącym do niej znaczący wkład. Jeśli sięgniemy po tę metodę, trzeba będzie porozmawiać o niej z klasą i zadbać, by każdy uczeń miał równe szanse uzyskania dodatkowych punktów. Drugi sposób sprowadza się do wykorzystania dyskusji jako podstawy pracy pisemnej. Stopień przyznaje się wówczas nie za udział w dyskusji, ale za przemyślenia jej dotyczące i za wykazaną umiejętność wyrażenia własnymi słowami jej rezultatów. Właściwe planowanie i wykorzystywanie wypracowań do wystawienia ocen wzmaga uwagę uczniów podczas dyskusji i sprawia, że będą myśleć o przedmiocie dyskusji jeszcze po jej zakończeniu. Wada takiego rozwiązania jest oczywista: trzeba poświęcić dużo czasu na przeczytanie wypracowań i wystawienie stopni.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj u mnie! Tego bloga prowadzę od dawna, jest to moja wielka pasja. Strona dotyczy szerokiej tematyki związanej z mediami i reklamą. Jeśli podobają Ci się moje wpisy to zapraszam do aktywnego udziału w komentarzach.
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.