WIĘKSZOŚĆ DOŚWIADCZONYCH NAUCZYCIELI

Większość doświadczonych nauczycieli zdaje sobie sprawę, że wymiana zdań przebiegnie w lepszym porządku, jeśli prowadzi się jakiś zapis dys­kusji. Można więc notować na tablicy ważniejsze pomysły i wątki albo rysować sieć pojęciową ukazującą główne elementy dyskusji oraz powiąza­nia między nimi. Początkujący nauczyciel może nie wiedzieć, jak bardzo szczegółowy ma być taki zapis i czy zawrzeć w nim wszystkie pomysły i stanowiska. Zależy to od właściwości psychicznych uczniów oraz od zamiarów nauczyciela. Jeżeli nauczyciel pracuje z uczniami, którym brakuje wiary w swoje umieję­tności dyskutowania, lepiej zapisywać, ile się da. Dużo punktów wypisa­nych na tablicy dowodzi pomysłowości grupy. Kiedy uczniowie potrafią dyskutować i są bardziej pewni siebie, wystarczy wypisać tylko kluczowe słowa, by ułatwić otwartą wymianę zdań.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj u mnie! Tego bloga prowadzę od dawna, jest to moja wielka pasja. Strona dotyczy szerokiej tematyki związanej z mediami i reklamą. Jeśli podobają Ci się moje wpisy to zapraszam do aktywnego udziału w komentarzach.
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.