UTRZYMANIE KIERUNKU DYSKUSJI

Byle co może sprowadzić dyskusję z właściwych torów. Niekiedy uczniowie umyślnie próbują odciągnąć nauczyciela od tematu, na przykład kiedy zamiast dyskutować przyczyny wybuchu I wojny światowej, wolą pogadać o sobotnim meczu. Nie ma nic złego w dyskutowaniu o meczu, gdyby stanowiło to cel lekcji. Skoro jednak celem lekcji jest rozwijanie myślenia uczniów o przyczynach wojny, nie można zmieniać tematu.Dyskusja może błądzić i wtedy, kiedy uczeń wyrazi stanowisko lub zada pytanie nie na temat. Zdarza się to najczęściej uczniom, którzy mają kłopoty z koncentracją uwagi, oraz uczniom młodszym, którzy nie nauczyli się jeszcze umiejętności słuchania i dyskutowania.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj u mnie! Tego bloga prowadzę od dawna, jest to moja wielka pasja. Strona dotyczy szerokiej tematyki związanej z mediami i reklamą. Jeśli podobają Ci się moje wpisy to zapraszam do aktywnego udziału w komentarzach.
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.