UMIEJĘTNOŚĆ MYŚLENIA

Żądanie, aby początkujący nauczyciel prócz zwykłych treści przedmioto­wych nauczał jeszcze metod prowadzenia dyskursu i umiejętności myślenia, może na pierwszy rzut oka wydać się przesadne. I pod pewnymi względami tak właśnie jest, ale jeśli uczniowie nie posiedli tych metod i tych umiejętno­ści, wysiłki, żeby nauczyć ich treści programowych i przeprowadzić efektyw­ną dyskusję, przyniosą nauczycielowi tylko frustrację.Nauczanie umiejętności uczestniczenia w dyskursie nie różni się niczym od nauczania umiejętności w większym stopniu związanych z materiałem programowym, na przykład czytania map lub posługiwania się mikrosko­pem. Model nauczania umiejętności, nazwany modelem nauczania bezpo­średniego. Zgodnie z tym modelem nauczyciel demonstruje umiejętność, ułatwia naśladowanie jej, pozostawia czas na ćwi­czenie i informuje uczniów o czynionych postępach. W zasadzie po ten właśnie model powinien sięgnąć nauczyciel, kiedy zamierza nauczyć klasę umiejętności prowadzenia dyskursu.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj u mnie! Tego bloga prowadzę od dawna, jest to moja wielka pasja. Strona dotyczy szerokiej tematyki związanej z mediami i reklamą. Jeśli podobają Ci się moje wpisy to zapraszam do aktywnego udziału w komentarzach.
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.