TEMPO I SZERSZY UDZIAŁ

Często można usłyszeć od początkujących nauczycieli: „Miała być dysku­sja, ale nikt się nie odezwał”. Wcale nierzadko w dyskusjach, nawet prowa­dzonych przez doświadczonych nauczycieli, uczestniczy czterech, pięciu uczniów z klasy liczącej trzydzieści osób. Przypomnijmy sobie opisaną strefę aktywności oraz wzorzec gwałtownego tempa dyskursu, którym mówiliśmy w tym rozdziale. Szersze uczestnictwo w dyskusji, podobnie jak wywołanie prawdziwej dyskusji, wymaga wprowadzenia zasad­niczych zmian do tego ograniczonego wzorca. Tempo musi być wolniejsze, a normy regulujące zadawanie pytań i kolejność zabierania głosu zmodyfiko­wane. Doświadczeni nauczyciele sięgają w tym celu po specjalne strategie.

Witaj u mnie! Tego bloga prowadzę od dawna, jest to moja wielka pasja. Strona dotyczy szerokiej tematyki związanej z mediami i reklamą. Jeśli podobają Ci się moje wpisy to zapraszam do aktywnego udziału w komentarzach.
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.