SZACUNEK I ZROZUMIENIE

Wśród czynników mających wpływ na ukształtowanie pozytywnego dy­skursu i dyskusji chyba największe znaczenie ma otwarte i szczere komuni­kowanie się. To od nauczyciela, od jego zabiegów, żeby nauczyć klasę umiejętności otwartego komunikowania się i wywołać w niej ducha wzajem­nego szacunku, w dużej mierze zależy, jak będzie przebiegać dyskurs. Ponieważ podstawę procesu komunikowania się stanowi nadawanie i otrzymywanie komunikatów, od nadawcy komunikatu wymaga się jasnego wypowiedzenia tego, co zamierza zakomunikować, a od odbiorcy traf­nego zinterpretowania komunikatu. W praktyce jednak komunikat, który ktoś zamierzał przekazać, wcale nie jest identyczny z tym, który ktoś inny otrzymał. Zamiar istniejący w umyśle nadawcy może nie być trafnie oddany w komunikacie albo zostać tak ujęty, że odbiorca, posługując się swoją wiedzą i doświadczeniem, nie potrafi zrozumieć go zgodnie z intencją na­dawcy. W każdym z tych przypadków mamy do czynienia z luką komunika­cyjną.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj u mnie! Tego bloga prowadzę od dawna, jest to moja wielka pasja. Strona dotyczy szerokiej tematyki związanej z mediami i reklamą. Jeśli podobają Ci się moje wpisy to zapraszam do aktywnego udziału w komentarzach.
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.