STOSOWANE WZORCE DYSKURSU

Przez długie lata badania wykazywały, że stosowane wzorce dyskursu w większości klas nie sprzyjają ani efektywnemu dialogowi, ani myśleniu problemowemu, ani innym postaciom myślenia wysoko zorganizowanego.Literatura przedmiotu dostarcza nauczycielowi bogatej wiedzy, jak two­rzyć pozytywne systemy dyskursu i prowadzić wydajne dyskusje, jakiego rodzaju pytania zadawać i ile czasu zostawiać uczniom na pomyślenie i od­powiedź.W większości przypadków dyskurs biegnie zbyt szybko. Jakość dyskursu ulegnie poprawie, jeśli nauczyciel spowolni tempo oraz stworzy sobie i uczniom warunki, by pomyśleć, nim się odpowie.Kiedy doświadczeni nauczyciele mówią o dyskursie lub nauczaniu po­szukującym, używają często terminu „dyskusja”.Dyskusja szkolna charakteryzuje się rozmową uczniów i nauczyciela o  treści nauczania i dobrowolnym uzewnętrznianiem przez uczniów własnych procesów myślowych.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj u mnie! Tego bloga prowadzę od dawna, jest to moja wielka pasja. Strona dotyczy szerokiej tematyki związanej z mediami i reklamą. Jeśli podobają Ci się moje wpisy to zapraszam do aktywnego udziału w komentarzach.
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.