SŁUCHANIE INNYCH

Często uczniowie nie słuchają innych dyskutantów. Siedzą z podniesioną ręką i czekają na swoją kolej do zabrania głosu. Aby ukształtować umie­jętność słuchania, można podczas niektórych dyskusji (tych, których głów­nym celem jest rozwijanie umiejętności dyskutowania) wymagać od uczniów, zeby mm wypowiedzą swoje zdanie, powtórzyli własnymi słowami to, co powiedział przedmówca. Wcale nierzadko w ogólnoklasowej dyskusji bierze udział tylko niewielki odsetek uczniów. Żeby polepszyć proporcję uczestników, można wyznaczyć jednego ucznia do notowania, ile razy kto zabrał głos. Jeśli stwierdzi on, że jakiś uczeń nieustannie występuje w dyskusji, przekazuje mu notkę, by wstrzymał się od zabierania głosu, póki inni nie skorzystają ze swojego prawa do wypowiedzenia się.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj u mnie! Tego bloga prowadzę od dawna, jest to moja wielka pasja. Strona dotyczy szerokiej tematyki związanej z mediami i reklamą. Jeśli podobają Ci się moje wpisy to zapraszam do aktywnego udziału w komentarzach.
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.