ROZMAITOŚĆ WARIANTÓW

Dyskusja ma głównie rozwijać myślenie uczniów, pobudzać do nauki, nauczyć umiejętności komunikowania się.Dyskusja występuje w klasie w rozmaitych wariantach. Cztery najważ­niejsze to: dyskusja włączona w inne modele nauczania, pogadanka, dyskusja poszukująca, dyskusja ujawniająca wartości i służąca dzieleniu się osobistym doświadczeniem.W każdym przypadku dyskusja przebiega przez pięć etapów (syntaksa): podanie celów i wywołanie nastawienia; ukierunkowanie dyskusji; prowadze­nie dyskusji; zakończenie dyskusji; omówienie.Struktura środowiska dydaktycznego dyskusji charakteryzuje się otwar­tością procesów i aktywną rolą uczniów. Na zadania przedlekcyjne nauczyciela składają się: ustalenie zadań dy­skusji; zorientowanie się w wiedzy uprzedniej uczniów i ich umiejętności dyskutowania; ustalenie strategii; ustalenie kategorii pytań.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj u mnie! Tego bloga prowadzę od dawna, jest to moja wielka pasja. Strona dotyczy szerokiej tematyki związanej z mediami i reklamą. Jeśli podobają Ci się moje wpisy to zapraszam do aktywnego udziału w komentarzach.
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.