REAKCJA NA ODPOWIEDŹ

Krócej można czekać na odpowiedź wymagającą przypomnienia faktów, dłużej trzeba czekać na odpowiedź bar­dziej złożoną lub wymagającą myślenia wysoko zorganizowanego. Także po otrzymaniu odpowiedzi nauczyciel powinien odczekać, ile trzeba, nim po­prowadzi dalej lekcję. Jeżeli uczeń odpowiedział prawidłowo, doświadczony nauczyciel potwier­dza to zwięzłą aprobatą: „Masz rację”, „Prawda”, „Tak”. Nie marnuje czasu na wylewne pochwały. Tego łatwo się nauczyć, trudniej natomiast odpowied­nio zareagować na odpowiedzi błędne lub niepełne.Wydaje się, że dobre rozwiązanie stanowi zaproponowana przez Hunter (1982) technika dowar­tościowania błędów, składająca się z trzech czynności nauczyciela: Dowartościuj błędną odpowiedź albo błędnie wykonaną czynność, do­dając pytanie, do którego odpowiedź ta pasowałaby. Na przykład: „Jerzy Waszyngton to byłaby dobra odpowiedź, gdybym spytała, kto był pierwszym prezydentem Stanów Zjednoczonych”.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj u mnie! Tego bloga prowadzę od dawna, jest to moja wielka pasja. Strona dotyczy szerokiej tematyki związanej z mediami i reklamą. Jeśli podobają Ci się moje wpisy to zapraszam do aktywnego udziału w komentarzach.
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.