OŻYWIENIE WYMIANY ZDAŃ

Podejście takie może bardzo ożywić wymianę zdań między nauczycielem i małą grupą uczniów, nie spraw­dza się jednak w przypadku uczniów młodszych, a nawet uczniów w szko­łach średnich, z wyjątkiem może najbystrzejszych i łatwo wypowiadających się. Spór i przerzucanie się argumentami wyzwala emocje i choć w zasadzie motywuje do udziału w dyskusji, może odciągnąć od zasadniczego tematu, a uczniów nieśmiałych lub gorzej wypowiadających się może zniechęcić do dyskutowania. Jeśli zamiarem nauczyciela było ułatwić uczniom zrozumienie materiału i rozwinąć myślenie, musi z uwagą wysłuchiwać wypowiedzi każ­dego ucznia, powstrzymywać się od ocen i zachować postawę badacza zjawi­ska, zamiast rzucać dyskutującym osobiste wyzwanie i wchodzić z nimi w spory.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj u mnie! Tego bloga prowadzę od dawna, jest to moja wielka pasja. Strona dotyczy szerokiej tematyki związanej z mediami i reklamą. Jeśli podobają Ci się moje wpisy to zapraszam do aktywnego udziału w komentarzach.
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.