NORMY

Najbardziej uważni obserwatorzy stosunków nauczycieli z dyrektorami i pozostałym personelem kierowniczym szkół (Feiman-Nemser, Floden 1986; Walcott 1973) powiadają, że normy rządzące tymi stosunkami są często niejasne. Z jednej strony etyka zawodowa wymaga, aby dyrektor był w szko­le ekspertem pedagogicznym i przykładem, jak odgrywać rolę nauczyciela. Z drugiej zaś norma odseparowania tak samo dotyczy dyrektora i personelu kierowniczego, jak i pozostałych nauczycieli. Często norma ta powstrzymuje dyrektorów od bezpośredniej ingerencji w sprawy treści i metod nauczania. Feiman-Nemser i Floden (1986, s. 509) twierdzą, że nauczyciele pragnęliby, aby dyrektor był „buforem między nimi a naciskami płynącymi z zewnątrz, z kuratorium, od rodziców i innych członków lokalnej społeczności. (…)

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj u mnie! Tego bloga prowadzę od dawna, jest to moja wielka pasja. Strona dotyczy szerokiej tematyki związanej z mediami i reklamą. Jeśli podobają Ci się moje wpisy to zapraszam do aktywnego udziału w komentarzach.
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.