NIEUDANA INDYWIDUALIZACJA

Chociaż szkoły już jakiś czas temu postawiły sobie za cel pełny rozwój indywidualnych zdolności uczniów, nie zdołały jak dotąd w pełni go osiąg­nąć. Organizacja szkół opiera się na podziale treści nauczania według dys­cyplin naukowych i podziale nauczania na krótkie lekcje, nauczyciele więc nie są skłonni poczuwać się do osobistej odpowiedzialności za całościowy rozwoj uczniów. Przeciwnie, normą jest trwać przy wspólnym dla wszystkich uczniów programie i tradycyjnych metodach niezależnie od stopnia rozwoju, motywacji i stylu uczenia się danych uczniów. Przez trzydzieści lat wcale nie zwiększyła się liczba uczniów kończących naukę otrzymaniem świadectwa szkoły średniej. W rzeczywistości mniej uczniów rozwija dziś swoje zdolności w szkole niż dziesięć lat temu. Niestety, obecnie bardziej niż kiedykol­wiek jest ważne, aby każdy optymalnie wykorzystał wszystkie swoje możliwości.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj u mnie! Tego bloga prowadzę od dawna, jest to moja wielka pasja. Strona dotyczy szerokiej tematyki związanej z mediami i reklamą. Jeśli podobają Ci się moje wpisy to zapraszam do aktywnego udziału w komentarzach.
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.