NAJWAŻNIEJSZE WNIOSKI

W niektórych szkołach w większym stopniu niż w innych uczniowie wykazywali dobre zachowanie i wyższe osiągnięcia.Różnice w efektach pracy szkół nie zmieniały się mimo upływu czasu.Efektywność pracy danej szkoły okazała się podobna pod każdym z ba­danych względów (zmienne zależne). To znaczy, że szkoły „produkujące” dobre zachowanie „produkowały” także dobre osiągnięcia w nauce i odwrot­nie.Wyniki pracy szkół nie były uzależnione od czynników fizycznych (wiel­kość, budynek, biblioteka), lecz od właściwości szkoły jako organizacji spo­łecznej. Najważniejszy wniosek, jaki wypływa dla nauczycieli z tych badań, jest taki: pojedyncze działania nauczycieli i innych członków szkolnej organizacji tworzą w połączeniu specyficzny etos, czyli zbiór wartości, postaw i norm postępowania charakterystyczny dla danej szkoły jako całości; to właśnie od etosu danej szkoły zależy, czy jest ona bardziej, czy mniej efektywna od innych szkół.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj u mnie! Tego bloga prowadzę od dawna, jest to moja wielka pasja. Strona dotyczy szerokiej tematyki związanej z mediami i reklamą. Jeśli podobają Ci się moje wpisy to zapraszam do aktywnego udziału w komentarzach.
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.