NADANIE DYSKUSJI KIERUNKU

Jakże często dyskusje charakteryzują się po prostu gadulstwem, nie mają­cym nic wspólnego z celami lekcji ani nie służącym rozwijaniu myślenia uczniów. Efektywna dyskusja, podobnie jak efektywne podawanie materiału, ma wyraźnie zaznaczający się kierunek i jest zawsze na temat. Na początek nauczyciel musi objaśnić cele dyskusji i zachęcić do uczestniczenia w niej. Musi potem postawić pytania, podnieść problem albo opisać sytuację za­wierającą zagadkę powiązaną z tematem. Wszystkiemu temu ma nadać formę zrozumiałą dla uczniów i umożliwiającą im stosowne reagowanie. Właściwe pytania lub zagadnienia ukierunkowujące dyskusję gwarantują dobry start.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj u mnie! Tego bloga prowadzę od dawna, jest to moja wielka pasja. Strona dotyczy szerokiej tematyki związanej z mediami i reklamą. Jeśli podobają Ci się moje wpisy to zapraszam do aktywnego udziału w komentarzach.
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.