Media jako narzędzie do zdobywania poparcia politycznego

Szeroko pojmowane media są środowiskiem wielce opiniotwórczym. Wykorzystują to politycy do powiększania grona swoich wyborców. Zatrudniają oni specjalistów od wizerunku, co skutkuje tym, że wszystko: to co mówią, jak się zachowują i jak wyglądają jest efektem pracy całego sztabu specjalistów. Doszliśmy do etapu, w którym to, co mówimy, schodzi na drugi plan. Najważniejsze się staje to jak, gdzie i w czyim towarzystwie mówimy. Specjaliści od wizerunku dbają o nasz wygląd. Styliści, fryzjerzy oraz trenerzy fitness pod dyktando socjologów i specjalistów od tworzenia wizerunku tworzą gwiazdy polityki – osoby postrzegane jako rzeczowe, konkretne i godne zaufania. Z drugiej strony powstają wizerunki osób nowoczesnych, zbuntowanych, gardzących konwenansami i pozornie niedbających o to, co o nich myśli społeczeństwo. Niezależnie od wyniku pracy specjalistów, cel jest taki sam – zdobyć przychylność i sympatię wyborców. Sposób, który wybierają politycy, zależy od grupy docelowej, do której chcą dotrzeć.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.