HISTORIA I KULTURA SZKOŁY

Tak jak inne organizacje, szkoły mają swoją historię i swoją kulturę złożoną z wartości, przekonań i oczekiwań narastających wraz z upływem czasu. Z historii szkoły biorą się tradycje i przeróżne zrytualizowane sposoby postępowania, niektóre dobre, inne gorsze, ale przez członków organizacji przyjmowane jako naturalne. Kultura szkoły tworzy organizacyjne spoiwo łączące szkołę w jeden silny organizm. Lortie (1975, s. 216) mówi o kulturze jako o „sposobie, w jaki członkowie grupy myślą o społecznym działaniu; w kulturze zawarty jest zbiór możliwych rozwiązań problemów występują­cych we wspólnym życiu grupy”. Inni autorzy proponują podobne definicje, chociaż posługują się niekiedy innymi nazwami. Mówi się więc o szkolnym etosie (Rutter i in. 1979) jako o zbiorze wspólnych wartości, przekonań i sposobów postępowania. Glass (1981) używa nazwy klimat, Joyce ze: współ­pracownikami (1983) woli słowo wspólnota.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj u mnie! Tego bloga prowadzę od dawna, jest to moja wielka pasja. Strona dotyczy szerokiej tematyki związanej z mediami i reklamą. Jeśli podobają Ci się moje wpisy to zapraszam do aktywnego udziału w komentarzach.
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.