Dziecko przed telewizorem i monitorem komputera

Rolą mediów jest głównie dostarczenie informacji, rozrywki i edukacja społeczeństwa. Rozwój tej dziedziny spowodował, ze oferta skierowana jest już niemal do każdej grupy odbiorców. Dzieci, od najmłodszych lat mogą oglądać bajki, programy uczące liter, gier i zabaw. Słuchowiska radiowe kształtują nawyki czytelnicze i pobudzają wyobraźnię. Różnorodne gazety i czasopisma skierowane są nawet oddzielnie dla chłopców i dziewcząt. Wyposażone są one bardzo często w drobne elementy z wizerunkami bohaterów bajek, książek, filmów czy komiksów. Różnorodność widoczna jest też w kontekście wieku odbiorcy. Mimo to reklama jest obecna i skierowana do dzieci jeszcze nie rozróżniających podstawowych treści. Wymagana jest w tym wypadku czujna obserwacja rodziców, weryfikacja materiałów udostępnianych najmłodszym oraz współuczestnictwo w zabawie proponowanej przez media. Oprócz pobudzania wyobraźni, rozbudzania kreatywności i dostarczania pomysłów na zabawę należy być wyczulonym na potencjalne zagrożenia jakimi mogą być przekazy obfitujące w przemoc lub agresję słowną.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.