DYSKURS I DYSKUSJA

Rowe twierdzi, że nauczyciel zawładnął trzema ruchami w grze: strukturyzacją, nakłanianiem i reagowaniem, uczniowie zaś, którzy w zasadzie mogliby kontrolować replikowanie, mają na to niewielkie szanse, gdyż krótki czas wyczekiwania niweczy i tę sposobność. Nauka z jej badań płynie taka, że zwolnienie tempa dyskursu (przedłużenie czasu wyczeki­wania 1 i 2 do trzech sekund) stwarza uczniom szansę bardziej aktywnego uczestnictwa i w rezultacie znacząco zmienia wzorce komunikowania się. Dyskurs i dyskusja pod każdym względem zajmują w nauczaniu pozycję centralną, a tym samym trudno mówić o nich w oderwaniu od pozostałych funkcji interakcyjnych i od funkcji kierowniczych. Spróbujemy jednak podjąć problematykę dyskusji jako swoistego modelu nauczania i poddamy pod roz­wag? początkującym nauczycielom pewne procedury posługiwania się modelem.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj u mnie! Tego bloga prowadzę od dawna, jest to moja wielka pasja. Strona dotyczy szerokiej tematyki związanej z mediami i reklamą. Jeśli podobają Ci się moje wpisy to zapraszam do aktywnego udziału w komentarzach.
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.