CZAS WYCZEKIWANIA

Przywołane wcześniej badania pokazały, jak wielu nauczycieli nie pozos­tawia uczniom dość czasu do namysłu i udzielenia odpowiedzi. Dzieje się tak przypuszczalnie z kilku powodów. Po pierwsze, bardzo silna norma obycza­jowa wyklucza milczenie. Przerwa w rozmowie w ogóle niepokoi wielu ludzi, co w rezultacie zmusza ich do podtrzymywania konwersacji. Po drugie, wielu nauczycielom wydaje się, że oczekiwanie na odpowiedź ucznia zagraża tempu lekcji. Wreszcie milczenie lub wyczekiwanie stwarza uczniom nie zaangażo­wanym w lekcję okazję do niewłaściwego zachowania. Na czas wyczekiwania oddziałuje wiele czynników sytuacyjnych, można jednak na użytek począt­kujących nauczycieli sformułować ogólne zalecenie, by czekali przynajmniej trzy sekundy na odpowiedź, nim powtórzą pytanie w takiej samej lub w nie­co zmienionej postaci, i aby nigdy nie przechodzili do następnego pytania bez „rozprawienia się” z poprzednim.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj u mnie! Tego bloga prowadzę od dawna, jest to moja wielka pasja. Strona dotyczy szerokiej tematyki związanej z mediami i reklamą. Jeśli podobają Ci się moje wpisy to zapraszam do aktywnego udziału w komentarzach.
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.